Сэтовые сборки
|
| |
|
JolKinG |
Date: Th, 2011-10-20, 03:11 | Message # 51 |
Studded Leather
Группа: Игрок
Посты: 43
Репутация: 6
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Давненько меня тут не было... Много чего поменяли. Очень рад за всех, оборотики набираются) Что хотелось добавить по сэтам...
амулет Infernal Deception -[4-5] DFE +1 SLVL 150% Fury duration +[30-50] hp
Я так понимаю сэт будет делаться на паладина... а если на паладина, то у него, не забываем, телепорт. Ребята, я все понимаю, но телепорт палу можно до 15 поднять? По-моему нет, ну или почти нереально. Так вот, я о чем хотел поинтересоваться: это в принципе нормально будет, если получиться такой сэт, с регеном и стилом маны, да еще неплохим уроном и остальными параметрами... я буду очень рад за палычей, но как по мне это перебор. В таких доспехах, в принципе с неплохим балансом: АС, ЛС, Урон, -ДФЕ + возможность быстро убежать с помощью телепорта, даже от монстров с МС... Так задумано? Может я чего не понимаю? Поясните пожалуйста.
Люди, которые считают себя крайне умными заработают отек мозга. |
|
| |
LeGioN |
Date: Th, 2011-10-20, 12:40 | Message # 52 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Аське то сложно телепортнуться в замесе, а палу то уж врятли дадут это сделать если зажмут. Сэт этот по параметрам не лучше хорошей сборки уников всё равно, и уж тем более не лучше синьки (см. Message # 20, Message # 21)
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла. |
|
| |
JolKinG |
Date: Th, 2011-10-20, 15:33 | Message # 53 |
Studded Leather
Группа: Игрок
Посты: 43
Репутация: 6
Замечания: 0%
Статус: Offline |
То что сэт не лучше сборки топовой синьки я понял... А то что палу не дадут выйти из окружения с помощью телепорта или дадут - вопрос тактики. Я имел ввиду, допустим, замес с барлогами или теми же рыцарями в склепе. У них отброс есть. Если тебя отбросили, то есть возможность свалить. А вообще надо на практике все проверять, а такой возможности у меня нет... Паладин всего 39 уровня. Кстати, много вещей порезали. ОЧЕНЬ МНОГО. Дайте ссылку на униклист, хочу порыться.
Люди, которые считают себя крайне умными заработают отек мозга. |
|
| |
LeGioN |
Date: Fr, 2011-10-21, 16:47 | Message # 54 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Вот примерные параметры сэта на аську: Для сравнения бижутерии брал Rain of Blood, Optic Amulet, Civerb's Icon, Medallion of the Dead, Viper Soul, Scarab of Slumber и т.д. Недостатки сэта: слабый реген, мало дфе, средние резисты, нет инфры, очень долгое восстановление от стана.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Su, 2011-10-30, 15:15 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-10-24, 06:21 | Message # 55 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
To Legion
We are now collecting ideas. It would take some time. I will give you some of setting later.
http://cafe.naver.com/diabloth/12756
& I will show you some of Vs Uber Diablo paladin setting
http://cafe.naver.com/diabloth/12840
I make this two link acess available. |
|
| |
LeGioN |
Date: We, 2011-10-26, 22:33 | Message # 56 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Tashi_ci, I see stats for gladiator. Can he get through a lot of HP at the expense of AC or DFE. And to think that the monk set with a lot of mana to compensate for the lack of fight from a distance with magic and teleports .... but this plan only.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Th, 2011-10-27, 16:39 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Th, 2011-10-27, 17:45 | Message # 57 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Ok. We will consider  Добавлено (2011-10-27, 17:45) --------------------------------------------- Just done some modify on your paladin setting
See some changes. It is focused on each items balance between magic item . Total summation is not much different to your concept |
|
| |
LeGioN |
Date: Fr, 2011-10-28, 08:03 | Message # 58 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Hah, Paladin have 160 base DEX and need +39 for use sword and hammer with maximum dex penalty. Ring give +25 only and cannot equip it 160-20+25=165 need 179. Next, If the amulet is not a bonus STR that it will be replaced by other players. If No Bonus str will not be enough 5 str for equip armor. Because penalty can be max. and bonuses str minimum. All items must be linked. Think of the classes without sets. Paladin set to Message #11 is best i think.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Fr, 2011-10-28, 08:25 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-10-29, 06:59 | Message # 59 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Ah- You want 'Huge sword' base? : Dex179 I didn't know. I thought you would choose lower base. +str : I forgot to insert.
I saw Message #11
But, before & now - My opinion about sword & maul is same
меч Infernal Rage +[300-350]% damage or +[275-325]% damage? +50% vs demons Faster mana regeneration steal 1% mana
кувалда Infernal Hatred +[300-350]% damage or +[275-325]% damage? +50% vs undead Faster mana regeneration steal 1% mana
It is so strong- 'single item' It should have some kind of penalty. than you can distribute that penalty in the setting items
All total set item balance is no problem, I agree. But in 'single item' меч Infernal Rage, кувалда Infernal Hatred is out of balance, I think.
Just take it as some kind of comment
Edited by Tashi_ci - Sa, 2011-10-29, 08:44 |
|
| |
LeGioN |
Date: Su, 2011-10-30, 15:36 | Message # 60 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I will post stats the sets under the pictures sets
Добавлено (2011-10-30, 14:36) --------------------------------------------- Я решил не делать гибкие бонусы к основным 4 параметрам героя типа: +[12-15] STR потому что сэт всё равно будет ориентирован на минимальный бонус и максимальный штраф для 100% шанса сборки. Все сататы сэтов будут добавляться под рисунками сэтов.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Su, 2011-10-30, 15:38 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Su, 2011-10-30, 16:22 | Message # 61 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
- 10 Str penalty is good
It makes both grief & king protector with Infernal Rage, Infernal Hatred - setting difficult. Thanks for consideration |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Su, 2011-10-30, 16:58 | Message # 62 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Armor Infernal Cage 1% LS - [27-30] DFE specified armor class 250 + [60-70]% resist fire -20 STR
make a good combination for fun
And~
Assassin set items stats are seem to be very interesting - fresh!
Edited by Tashi_ci - Su, 2011-10-30, 17:46 |
|
| |
Mordor |
Date: Mn, 2011-10-31, 15:55 | Message # 63 |
Full Plate
Группа: Alpha Dog
Посты: 4692
Репутация: 84
Статус: Offline |
при условии что меч не на 2х топовых базах, предложение из 57 поста мне кажется весьма адекватным |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-10-31, 15:58 | Message # 64 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Gladiator concept
We adjust gladiator setting. But detail stat is not matched, cause I can not play these days for some problems... See & If you want- adjust stats
ps) In my opinion Gladiator is superior character than other melee characters. Monk is inferior. We think some characer balaning is needed. Also in PvP.
Edited by Tashi_ci - We, 2011-11-02, 15:40 |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-10-31, 16:00 | Message # 65 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Не не, все шмотки должны быть топ, иначе сэт не будет востребован на 50-х лвлах. Получится что для 45-х где-то. И тогда уж точно никто их таскать не будет, слишком мало времени проходит от 45 до 50...я не для этого столько рисовал.
Примерно то же самое выйдет что я сабли вон рисовал-рисовал карячился а кто-то заметил их? В общем я категорически против
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Mn, 2011-10-31, 16:04 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-10-31, 16:11 | Message # 66 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
'Huge sword' base is not bad. I agree. I understand LeGion's mood. - I also agree.
Set item total balance should be some more superior items. so that, high level Players will have concern. BUT! Never single item in the set item is superioir than Top magic items, I think.
Adjust detail. meet total balance same. If you would put some penalty in sword & mace - you could compensate that in other items.
Edited by Tashi_ci - Mn, 2011-10-31, 16:15 |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-10-31, 16:18 | Message # 67 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Quote (Tashi_ci) BUT! Never single item in the set item is superioir than Top magic items, I think. yes yes, I know about it. But now the debate about the level of things: If the painters was a lot we could afford to draw a lot sets for Top-level characters and a weaker one. But now only one set for each class and it should be used as long as possible.
Otherwise, my work is wasted
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Mn, 2011-10-31, 16:19 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: We, 2011-11-02, 08:19 | Message # 68 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Wish~ some comment about Message # 64 Read that?
We are making some monk stats now. Mage is very delicate work. So no one want to touch that.
extrafastest arrow is fantastic.
Edited by Tashi_ci - We, 2011-11-02, 08:21 |
|
| |
LeGioN |
Date: We, 2011-11-02, 12:32 | Message # 69 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Quote (Tashi_ci) extrafastest arrow is fantastic. No, it is not fantastic. The Strafer have AS: 4 too. It is old bow. Look in uniqlist. Quote (Tashi_ci) Mage is very delicate work. Joker's Beak in Mage set should not be changed and shield must have stat "no strength requirements" because it will be Weighted Shield base (160 str 90 dex). Quote (Tashi_ci) Wish~ some comment about Message # 64 Read that? Gladiator's set have a crossbow. Need stats for it. I'll add these stats but then Mordor adjust their more accurately. (I think this set is not linked, many things can be substituted for others)
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - We, 2011-11-02, 14:08 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: We, 2011-11-02, 15:36 | Message # 70 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
You mean 'extra fastest' is FASTEST ATTACK? I thought it is over the speed FASTEST ATTACK. (AS:5?) I overlooked word 'AS:4'
Quote many things can be substituted for others : no problem. It's just one of stat example.
Message # 64 - add crossbow.
Quote Joker's Beak in Mage set should not be changed and shield must have stat "no strength requirements" because it will be Weighted Shield base (160 str 90 dex). : Joker setting is high spell level low resist setting, now. So, some users use Joker's beak in the church. How about exchange - medium spell level, high resist?
Edited by Tashi_ci - We, 2011-11-02, 16:17 |
|
| |
LeGioN |
Date: Th, 2011-11-03, 16:25 | Message # 71 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Tashi_ci, I'm ending the Paladin's, Assassin's and Scout's sets. Look at their linked stats and remake for Gladiator's set also. But in each set must be something unique not like the previous. For Monk and Mage is too. Keep in mind that if there will be (for example) a 2 rings or amulet with +10 str stats, then other players can be replaced by a ring of Giant's Knuckle and use more better ring in second hand
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Th, 2011-11-03, 16:35 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-11-07, 04:48 | Message # 72 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Monk
Mage ideas are too plain. No special idea. Now- |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-11-07, 10:29 | Message # 73 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Maybe give to helmet THC? Helmet Dreadful RESIST MAGIC 55~65 % DFE +5 Vit +(40~50) to +(20-30)% THC Dex +(10~15)
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла. |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-11-07, 13:26 | Message # 74 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Two monk players insisted that Monk is lack of HP. So, we inserted.
But, If you think Vit +(40~50) hider Monk's characterisctic, That's good exchange. Monk has splash attack, but if it would works - need some damage, I think.
Edited by Tashi_ci - Mn, 2011-11-07, 13:26 |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-11-07, 13:57 | Message # 75 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I want give THC for more successful splash attack because monk have penalty half damage. +20-30% give more chanses to hits -> more life steal and damage. Formula FTHmelee = 30 + curDex + ToHititems + clvl + bonusplayer - (ACmonster - %ArmorPierce) - penaltyhalf damage For HP monk must use manashield in it set.
Mordor, тебе персональный вопрос: какая формула сейчас на штраф смежных атак? Ты её поменял но вроде не выложил. Давным-давно была такая -2*(mlvl-clvl), т.е. для монстра 86 уровня и перса 50 уровня он будет -72%
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Mn, 2011-11-07, 14:05 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Mn, 2011-11-07, 15:29 | Message # 76 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I know that formula. I know previous setting is alittle lowering 'To hit' set. If, get rid of '+Vit' and manashield using characteristic, Monk need more MANA & 2% mana stealing (but, does it compensate? maybe No~!) Because Aegis is changed to 'Reflect' - so, high damage can hit player at once. So, manashield is easy to disappear. & need reducing mana shield casting time or 'HIGH AC' or reducing autohit value. I think, reducing mana shield casting time & give more more MANA is most realistic choice.
Edited by Tashi_ci - Mn, 2011-11-07, 15:43 |
|
| |
JolKinG |
Date: Mn, 2011-11-07, 16:22 | Message # 77 |
Studded Leather
Группа: Игрок
Посты: 43
Репутация: 6
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Armor -10% AC AP2 2% LS -20 DFE + 20~40 HP
Армор для гладиатора... Я вот столкнулся с проблемой экипировки своего паладина. И эта броня отлично впишется в концепцию. Как я понимаю вещей с ЛС достаточно мало, а те которые есть в бижутерии забирают очень много параметров(ward of infinity, Rain of blood). Если заменить даже 2% ЛС с такими потерями... Это идеальная броня под мой эквип. Кольцами догоняются резисты, АS, -DFE. Щитом броня. Урона достаточно будет от палок(Doombringer, Thunderclap). Так что поменяйте бронькины параметры.
Люди, которые считают себя крайне умными заработают отек мозга. |
|
| |
LeGioN |
Date: Tu, 2011-11-08, 17:35 | Message # 78 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Tashi_ci, I replace +vit to THC and add more mana bonus. THC is importantly for monk because fury reduces THC. I edited Monk set...it had a bug: Weapon had 6 skills)). But we have not set with fastest hit recovery, I want to give this ability to the monk set.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Tu, 2011-11-08, 17:54 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Tu, 2011-11-08, 18:21 | Message # 79 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Ah~ I heard from Maxjoin, long ago "Option should be lesser than five-" But, I didn't understand, Why. That makes bug- Sorry
I saw newly adjusted option
How about consider 'reducing mana shield casting time' in Monk? If, possible.
It is~ just, comment
Edited by Tashi_ci - Tu, 2011-11-08, 18:22 |
|
| |
LeGioN |
Date: Tu, 2011-11-08, 18:31 | Message # 80 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I'm not programmer and cannot edit options in game. This is the work of Mordor. Only he can edit overall balance of TH. I can only express my opinion on this matter. Maybe Monk need faster casting time...
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Tu, 2011-11-08, 18:34 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Th, 2011-11-10, 08:05 | Message # 81 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
JolKinG,
Armor -10% AC AP2 2% LS -20 DFE + 20~40 HP
I want to see the 'perfect fit' your set. (Doombringer, Thunderclap) can be perfect? If you use that armor, sticks, I think AC of paladin is not enough for 'tanker'. 'High damage with high life stealing' can overcome AC, but if your AC is lower than 300, It is hard to fight with many monsters & rangers in Doom If you could meet AC, high -DFE, proper To Hit, resist or other options would not be meet. I think overral character option would not be superior than other combination. So, I want to see your imaginary combination with that armor.
For example, think about this setting. with That armor, AC meet 303 max. -43 DFE, high resist. with 2% LS, that is not bad. But No VS 50% demon, no 1-260%, no 10-200% Real damage? If compare with chracter with all option (VS 50% demon, 1-260%, 10-200%) 465-720 beast, 310-480 demon. with switching Thunderclap - no 1-260%, no 10-200% If you could meet high damage, but -DFE, AC, reisist... etc will be not satisfy, I think. So, I think That armor is not out of balance, because '-10% AC' is proper penalty.
Добавлено (2011-11-10, 08:05) --------------------------------------------- Mage
Edited by Tashi_ci - Th, 2011-11-10, 08:10 |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-11-14, 10:30 | Message # 82 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Всё, с сэтами бета-фиксинг закончили, сейчас дело за Мором.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла. |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Fr, 2011-11-18, 16:22 | Message # 83 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
LeGion,
доспех Infernal Cage 1% LS -[27-30] DFE specified armor class 250 +[60-70]% resist fire -20 STR
I & My freinds sometimes talk about this item. We are worried about this item. You would thought this is nothing special. But Study + -DFE armor is always paladin's dream & this item easily satisfy + bonus life stealing! We can make many super settings using this item - not using set items. Because, King Protecter's penalty Str -30~-35 is hard, so we should give up some options. But this item, we can compensate all by some other items.
Think about that, one more.
Once more, change one set item- you can compensate that by adjust other setting item. You can adjust total set item ability same.
Edited by Tashi_ci - Fr, 2011-11-18, 16:28 |
|
| |
LeGioN |
Date: Fr, 2011-11-18, 16:53 | Message # 84 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
-30 str now
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла. |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Fr, 2011-11-25, 11:02 | Message # 85 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Scout
Лук +[240-280] damage AS: 4 -25 STR -25 MAG -25 DEX
How about give more damage? |
|
| |
LeGioN |
Date: Fr, 2011-11-25, 17:39 | Message # 86 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
You know about speed bonus formula for AS:4? How much faster than AS:3? I don't know
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла. |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-11-26, 08:02 | Message # 87 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Character class related speed bonuses for normal arrows
Scout: (clvl-1)/8 Pal & Glad: (clvl-1)/16 'Random speed arrows' speed: Rnd[base speed]+10 Monster arrow speed: 30
* quick attack increases speed further by 1, fast attack - by 2, faster attack - by 4, fastest - by 8
Edited by Tashi_ci - Sa, 2011-11-26, 08:02 |
|
| |
LeGioN |
Date: Sa, 2011-11-26, 09:36 | Message # 88 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Quote (Tashi_ci) faster attack - by 4, fastest - by 8 If attack speed with AS:4 faster than AS:3 by +100% I think this damage is normal, because +260 damage with AS:4 is +520 damage with AS:3. And add damage bonus is better than +%damage in 2-3 times (+100 damage = ~+250% damage) I balanced bow to suit the Dark Moon.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Sa, 2011-11-26, 09:51 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-11-26, 11:53 | Message # 89 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Character normal arrow base speed : 30
Character class related speed 'bonuses' for normal arrows Scout: (clvl-1)/8 * quick attack increases speed further by 1, fast attack - by 2, faster attack - by 4, fastest - by 8
if clvl 50 arrow speed (faster) : 30 + (50-1)/8 +4 = 40.125 arrow speed (fastest) : 30 + (50-1)/8 +8 = 44.125
Maybe... (reference : Change Log)
Edited by Tashi_ci - Sa, 2011-11-26, 11:59 |
|
| |
LeGioN |
Date: Sa, 2011-11-26, 16:16 | Message # 90 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I thought that AS:4 increase Scout attack speed (not arrows) and I do not know that AS:4 increase arrow speed only) So... new damage is +[380-420] damage (as Dark Moon total damage bonus ~400), because arrow speed only is low bonus i think. yes?
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Sa, 2011-11-26, 17:29 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-11-26, 18:15 | Message # 91 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Ok. Thanks
But... one more. Most of expert Scout users use 'The Strafer ' AS : 4 + some 'base damage' items.
One example of Scout in 'dark moon' setting. Compare with your set item. If I were, I will take 'dark moon' setting. In Scout, 'DAMAGE' is her life. Damage is everything. If you think modified damage (380-420%) is proper- keep that. But if not, adjust something
one more,
кольцо 2 -3 SLVL 2x Fury duration Faster hit recovery or KB -> faster hit recovery is more appropriated +[15-20]% resist all +15 DEX
Edited by Tashi_ci - Sa, 2011-11-26, 18:39 |
|
| |
LeGioN |
Date: Sa, 2011-11-26, 19:08 | Message # 92 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Quote (Tashi_ci) If I were, I will take 'dark moon' setting. In Scout, 'DAMAGE' is her life. Damage is everything. If you think modified damage (380-420%) is proper- keep that. With similar damage, it bow will be more liked than Dark Moon because: 1. It have not to hit penalty. 2. Set give more +% to hit. 3. AS:4 give more chances to hit the target from a big distance. This makes it set bow is much better than Dark Moon (~+30% damage) and if your Scouts are REALLY experts, they are will be use set bow with scout set only Quote (Tashi_ci) Most of expert Scout users use 'The Strafer ' AS : 4 + some 'base damage' items. Yes, but set is linked and other Scouts cannot use some items with +base damage. (or it will be hard)
P.S. for more questions sent in qip (ICQ) or say your online time in tunngle.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Sa, 2011-11-26, 19:53 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-11-26, 19:55 | Message # 93 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
What is qip (ICQ) ? I clicked that icon, then only show ICQ number.
I used be in tuungle. but these day, I'm very busy. I will be have much time after 2012.1.15. After that, talk about more
During exchange message with you, I learned about some other attention points. It's very helpful.
P.S. 'Expert' joke is very fun ~
Edited by Tashi_ci - Sa, 2011-11-26, 19:56 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Tu, 2011-11-29, 17:33 | Message # 94 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
LeGioN, Thanks for send me .EXE
but...
I can't use this I think Russian word is problem. I will try more......Добавлено (2011-11-29, 17:33) --------------------------------------------- My Freind 'Maxjoin' told me about ICQ program LeGioN, I send to you a message. You use this program?
Edited by Tashi_ci - Mn, 2011-11-28, 17:13 |
|
| |
LeGioN |
Date: We, 2011-12-07, 01:17 | Message # 95 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Ну чё, когда за сэты то возьмутся ужо? 60 голосов) но мне кажется многие по нескольку раз голосовали просто. И ещё, чё то совсем мало асек и монахов...ниушто подтягивать нужно? аль остальных опустить чуть?
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - We, 2011-12-07, 02:12 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Sa, 2011-12-10, 18:41 | Message # 96 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
LeGioN,
Scout bow
add [380-420] damage -> +[380-420]% damage |
|
| |
LeGioN |
Date: Sa, 2011-12-10, 18:44 | Message # 97 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Why? I specifically made it. Add damage is best than +%
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Sa, 2011-12-10, 18:45 |
|
| |
Tashi_ci |
Date: Su, 2011-12-11, 04:19 | Message # 98 |
Ring Mail
Группа: Игрок
Посты: 76
Репутация: 0
Замечания: 0%
Статус: Offline |
I showed you one scout setting in Message # 91
damage is 787-1554
if 'add [380-420] damage' - could it compare with that? I wonder. scout is different to melee character. She needs many base damage items & much damages. As I told in Message # 91. Damage is everything in scout.
Добавлено (2011-12-11, 04:19) --------------------------------------------- Many Monk users told to me about setting items.
They pointed out 1. Why monk should use mana shield? It maybe useless 2. Monk's main problem is 'To Hit', 'Damage'
I make Monk setting as you said, low damage, plenty of mana... But- is it attractive to monk users?
One more. As I told before, if 380-420% damage (add 380-420 damage is out of thought) is it superior than dark moon? hmm- Setting item stats can not meet 'ethereal bow' for base.
If Mordor would make some beta-test set items, many question will be cleared.
Edited by Tashi_ci - Su, 2011-12-11, 04:22 |
|
| |
Mordor |
Date: Su, 2011-12-11, 20:11 | Message # 99 |
Full Plate
Группа: Alpha Dog
Посты: 4692
Репутация: 84
Статус: Offline |
Добавьте для каждого предмета каждого сэта на какой он базе. И где (примерно) должен быть находимым (сложность, локация). (для оружия самая топовая база исключена!)
Картинки для сетов аськи и монаха я сделал...
Жду базу)Добавлено (2011-12-11, 20:11) --------------------------------------------- желательно чтобы все падало с убера, дефа или убербоссов это мне облегчит задачу внедрению айтемов на порядок |
|
| |
LeGioN |
Date: Mn, 2011-12-12, 19:24 | Message # 100 |
Breast Plate
Группа: TH team
Посты: 981
Репутация: 36
Замечания: 0%
Статус: Offline |
Так, сделаю обзор по последним событиям: 1. Скаут - сэт сделан в балансе с защитой, резистами и уроном, поэтому это стабильный сэт и урон будет в районе 530-669. Корейцы я так понимаю вообще ходят скаутом без защиты и вешают всё на урон поднимая дамаг до 1500 (damage is 787-1554). Конечно при сноровке КПД будет куда выше и зачищаться будет всё быстрее но это же не значит что сейчас всех нужно одевать на дамаг в ущерб защите? Tashi_ci заверяет что защита скауту почти ничего не даёт и его всё равно убьют если доберутся...если это так то сэт теряет актуальность конечно. Думаю та же история и с магом. 2. Монах - главная проблема по словам очевидцев в плохом шансе на сплэш атаку и следовательно низкий дамаг. Причём Tashi_ci говорит что раньше, до переделки формулы фури, монах отжигал. Логично предположить что нужно что-то среднее между тем, что было раньше и тем, что сейчас. Сэт же сделан с упором на ману, для манащита при блоке босспаков и для телепортов при убийстве стрелков, против которых у монаха в принципе ничего и нет больше. Давать сэту хп или дамаг не нужно т.к. будет повторяться с гладом и аськой.
В теме "Ссылки на наиболее важные темы и ресурсы", в разделе "Полезная информация об игре" появились База данных по предметам и монстрам и Таблица расчёта зависимости шанса попадания мили монстров от АС разных классов (xlsx). Инструкции внутри Excel файла.
Edited by LeGioN - Mn, 2011-12-12, 19:26 |
|
| |
|